Helpful Acronyms

Photo from commons.wikimedia.org

 

Helpful BDSM and Online Acronyms

 

 

 

02 (as in “my .02”): two cents’ worth

24/7: Full-time relationship (24 hrs, 7 days)

A-C

AB: Adult Baby directory

ABDL: Adult Baby/Diaper Lovers directory

ABF: Adult Baby Feeding

AFK: Away From The Keyboard. Similar to BRB, but indicates you might be gone for longer.

ANR: Adult Nursing Relationship

ATM: Ass To Mouth

ASL:
Age, Sex, Location? This was a popular question in chat rooms, but
not so much on sites such as this where your A, S and L are probably
stated in—profile.

ASSTR: Alt Sex Stories Text Repository. Link: ASSTR

 

BBW: Big Beautiful Woman

BD: Bondage and Discipline

BDSM: General term referring to the entire range of D/s; an amalgamation of abbreviations:

  • BD: Bondage and Discipline
  • D/s: Dominance and submission
  • S/m: Sado-masochism

BFD: Big Fucking Deal

BRB – Be Right Back… commonly used when IMing

BS: Bullshit!

BSO: Bright Shiny Object [usually jewelry, or anything used as “subbie bait”]

BUMP: [Not an acronym, but we get asked!] In discussion, a “bump” is entering a response whose sole purpose is to bring the thread back to the top of the list.

BYOT: Bring Your Own Toys (helps prevent spread of diseases)

 

CBT: Cock and Ball Torture

CD: Cross Dresser

CDD: Christian Domestic Discipline

CTD: Circling The Drain

D-F

 

DL: Diaper Lover directory

DM: Dungeon Monitor

D/s: Dominance/submission

DTTAH: Don’t Try This At Home see safety note

DWNMA: Dont Want No More Acronymns

 

EMC: Erotic Mind Control

EMCSA_ Erotic Mind Control Stories Archive EMCSA

ESAD, ES&D: Eat Shit And Die

ERT: Evil Rubber Thingy [usually oversize dildo, butt plug, etc]

 

FEM: [Not an acronym, but we get asked!] Abbrev. for “female”, as in FEM DOM.

FFF, FMF, FMM, etc: Refers to “threesomes”, F for female, M for male.

FFS: For Fucks Sake

FtM: Female to Male transgender (see TG note)

FUBAR: Fucked Up Beyond All Recognition

FUMTU: Fucked Up More Than Usual

FWIW: For What It’s Worth

FYI: For Your Information

G-J

 

GF: Gender Fluid [possibly Gender Female]

GG: Gender Girl

GIGO: Garbage In Garbage Out

GL: Good Looking

GM: Gender Male

GMTA: Great Minds Think Alike (can be combined with YFSD)

GTMI: Giving Too Much Information

GQ: Gender Queer

 

HARD: Honour Accountability Responsibility Duty.

HILT: Honesty Integrity loyalty Trust.

HOM:
House of Milan (HOM) was a successful publisher of bondage magazines
and BDSM videos, that was mostly run by fetish photographer and
producer Barbara Behr. HOM was considered one of the three big houses
during the so-called Golden Age of Bondage productions, along with
Harmony Concepts and California Star (Calstar) from approximately the
mid 1970s to the late 1990s.

House of Milan was sold to Lyndon
Distributors who occasionally reprints and reissues some of the
magazines and films of HOM when it was an active company.

HWP: Height-Weight Proportional

 

IANAL: I Am Not A Lawyer [usu. before discussing a legal issue]

IDGAD, IDGAF: I Don’t Give A Damn (Fuck)

IM
(IMing) – Instant Messenger. Refers to chat services like Yahoo
Messenger and Skype, think of it as texting from your computer.

IMHO: In My Honest [or Humble] Opinion

IMhO: In My humble Opinion

IMNSHO: In My Not So Humble Opinion

IMO: In My Opinion

IMPE: In My Personal Experience

RL: In Real Life [usu. refers to “vanilla” occupations, activities, etc.]

ISO: In Search Of (usu. refers to “personals” ad)

K-M

KMA: Kiss My Ass

 

LD, LDR: Long Distance Relationship

LGBT: Lesbian, Gay, Bi, Trans (generalization encompassing all of alternate sexuality)

LMAO: Laughing My Ass Off

LMBO: Laughing My Butt Off

LOL: Laughing Out Loud

LT, LTR: Long-Term Relationship

 

MC: Mind Control

MILF: Mother I’d Like to Fuck

MFF, MFM, MMM, etc: Refers to “threesomes”, F for female, M for male.

MFIC: Mother Fucker In Charge

MtF: Male to Female transgender (see TG note)

MYOB, MYOFB: Mind Your Own (Fucking) Business

N-Q

 

NBD, NBFD: No Big (Fucking) Deal

NLA: National Leather Association

NSA: No Strings Attached

 

OL, O/L, OLR: On-line relationship

OP: Original Post or Original Poster

OSO: Other Significant Other

OTK: Over The Knee EXAMPLE

 

PE: Power Exchange

PYL: Pick Your Label [in a case where kink, orientaton, etc. doesn’t really matter.]

R-V

 

R & P: Restraint and Pleasure

RACK: Risk Aware Consensual Kink (alternative philosophy to SSC)

ROFL, ROTFL: Rolling On (The) Floor Laughing

ROFLMAO: Rolling On Floor Laughing My Ass Off

RL, R/L: Real Life

RT, R/T: Real Time

RU, RUA: Are you (a) ______?

 

SAM, SAS: Smart-Ass Masochist/Subbie

SDS: Same Damned Spot

SNAFU: Situation Normal: All Fucked Up

SO: Significant Other

SOSDD: Same Old Shit, Different Day

SRS: Sexual Reassignment Surgery

SSBBW: Super-Size Big Beautiful Woman

SSC: Safe, Sane, Consensual (alternative philosophy to RACK)

SSDD: Same Shit, Different Day

 

TB: Teen Baby

TBH, TBTH: To Be (Totally) Honest [uh, oh… red flag! LOL]

TFF: Too Fucking Funny

TG: Trans-Gender [may be role playing, cross-dress, pre-op, post-op, anywhere in between] [“in between”? OMG, I think that’s at least two puns!]

TGFM, TG F-M, TG FtoM, etc: Trans-Gender Female-to-Male

TGMF, TG M-F, TG MtoF, etc: Trans-Gender Male-to-Female

TIA: Thanks In Advance

TIH: Taken In Hand

TLDR: Too Long, Didn’t Read

TMI: Too Much Information

TPE: Total Power Exchange

TTFN: Ta Ta For Now

TTYL: Talk To You Later

TTYS: Talk To You Soon

TV: Transvestite

TY: Thank You

TYVM: Thank You Very Much

TY,TYVM [must always be typed in an Elvis accent]

UDM: Ultimate Decision Maker

W-Z

 

WEG: Wicked Evil Grin

WIITWD: What It Is That We Do [generalization of the wide world of kink!]

WTF: What the Fuck

WTMI: Way Too Much Information

 

YFSD: Yet Fools Seldom Differ (can be combined with GMTA)

YKINMK: Your Kink Is Not My Kink

YKNMKBTOK: Your Kink’s Not My Kink But That’s OK

YKINMKBYKIOK: Your Kink Is Not My Kink But Your Kink Is OK

YKINNMK: Your Kink Is Not Necessarily My Kink

YKINOK: Your Kink Is Not OK [usually referring to extremes such as pedophilia, nonconsensual, unsafe, etc] [or the speaker is just “uptight”!]

YKIOK, IJNMK: Your Kink Is OK, It’s Just Not My Kink

YMMV: Your Mileage May Vary see note

YMW: You’re Most Welcome

YQW, YRQW: You’re (Really) Quite Welcome

YW: You’re Welcome

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s